Zwroty i reklamacje

ZWROTY – ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie firma, Kupujący, który zawarł umowę poza lokalem Sprzedającego, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia dostarczenia zamówionego towaru do Kupującego. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania Towaru. Kupujący musi pokryć koszty zwrotu – transportu
  2. W przypadku chęci zwrotu towaru, Kupujący / Konsument zobowiązany jest dostarczyć towar w stanie niezmienionym, określonym zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta. Opakowanie powinno być nieotwarte, plomby nienaruszone.
  3. Zgodnie z Ustawą, możliwości zwrotu nie podlegają:
  4. usługi posprzedażowe oraz dostarczone w ich ramach towary, gdy usługa jest w pełni za wyraźną zgodą Kupującego zrealizowana, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy,
  5. towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  6. usługi i towary multimedialne.
  7. towar, który jest na specjalne zamówienie nie podlega zwrotowi, np. kserokopiarki, drukarki, niszczarki i inny sprzęt biurowy
  8. W przypadku zwrotu towaru Kupujący proszony jest o przesłanie drogą mailową na adres: gemini@gemini24.com.pl lub pocztową w formie pisemnej na adres: ul. Świętego Antoniego 23 lok. 2 , 87-800 Włocławek oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W/w formularz jest dostępny w zakładce „do pobrania” lub można go pobrać klikając TUTAJ.
  9. Niezwłocznie po otrzymaniu towaru wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, Sprzedający dokona sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia wymagania wymienione w punktach powyższych niniejszego Regulaminu, zostanie wystawiona faktura korygująca. Oryginał i kopia faktury zostaną wysłane do Kupującego za pomocą poczty elektronicznej. Podpisaną kopię faktury Kupujący zobligowany jest do odesłania do Sprzedającego za pomocą poczty elektronicznej bądź tradycyjnej. Po jej otrzymaniu Sprzedający niezwłocznie dokona zwrotu pieniędzy za zwrócony towar na numer rachunku bankowego wskazany przez Kupującego lub w inny uzgodniony z nim sposób. Jeżeli towar nie spełnia wymagań wymienionych w punktach powyższych niniejszego Regulaminu, Sprzedający ma prawo do odmowy odstąpienia od umowy i odesłania towaru do Kupującego na jego koszt.
  10. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwróci otrzymane z tytułu zawartej umowy środki pieniężne pomniejszone o koszty wysyłki.
  11. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

 

GWARANCJA I REKLAMACJE

  1. Produkty posiadają gwarancję Sprzedawcy obowiązującą na terenie Polski (UWAGA: z zastrzeżeniami w punkcie 1).
  2. Gwarancja nie obejmuje materiałów eksploatacyjnych (z wyjątkiem ewidentnych wad fabrycznych).
  3. Gwarancja obejmuje wyłącznie urządzenia i drukarki zainstalowane i serwisowane przez Autoryzowany Serwis GEMINI.
  4. Sprzedający może zastosować upust cenowy, który będzie stanowić tzw. upust gwarancyjny. Oznacza to, że każdy ewentualny upust cenowy od ceny nominalnej automatycznie zwalnia Sprzedającego z zobowiązań gwarancyjnych na sprzedawany towar.
  5. Sprzedający na zasadach obowiązujących na podstawie ogólnych przepisów prawa dostarcza rzeczy wolne od wad.
  6. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego wady lub uszkodzenia towaru, o którym nie było mowy w opisie produktu zamieszczonym na stronie sklepu, Kupujący winien niezwłocznie skontaktować się z Autoryzowanym Serwisem GEMINI, który instalował urządzenie/drukarkę oraz zgłosić reklamację poprzez stronę internetową sklepu gemini24.com.pl
  7. Podstawę do zgłoszenia reklamacji w sklepie musi wydać Autoryzowany Serwis GEMINI.
  8. Do odsyłanego z powodu reklamacji towaru należy dołączyć wydrukowany i wypełniony formularz reklamacji, można go pobrać klikając TUTAJ.
  9. Sprzedający ustosunkuje się do złożonej przez Kupującego reklamacji towaru najpóźniej w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia produktu do Sprzedającego. W przypadku konieczności uzyskania ekspertyzy u dostawcy, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu o 30 dni roboczych.
  10. W przypadku uznania reklamacji Sprzedający dokonuje naprawy bądź wymiany uszkodzonego produktu na nowy, a gdy ten sposób załatwienia reklamacji nie jest możliwy Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaconej przez Klupującego kwoty za uszkodzony produkt. Podstawą otrzymania zwrotu pieniędzy jest odesłanie do sprzedawcy podpisanej korekty faktury sprzedaży. Naprawiony produkt odsyłany jest do Kupującego na koszt Sprzedającego.
  11. Sprzedający zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów dodatkowych w przypadku reklamacji niezasadnej złożonej przez Kupującego, np. koszty ekspertyzy Serwisu, koszty transportu, na co Kupujący niniejszym wyraża zgodę.
  12. Sprzedający odmawia przyjęcia reklamacji w przypadku, gdy Kupujący użytkował towar niezgodnie z instrukcją obsługi, lub gdy instalację urządzenia lub wymiany części i materiałów eksploatacyjnych (przewidzianych do wymiany przez Autoryzowany Serwis GEMINI) nie były dokonywane przez Autoryzowany Serwis.
  13. W przypadku braku podstaw do składania reklamacji Zgłaszający musi liczyć się z koniecznością zapłaty za wszelkie działania Sprzedającego podejmowane na rzecz przywrócenia sprawności urządzenia.